הכנה לדינמיקה קבוצתית

הכנה לדינמיקה קבוצתית

מדוע עושים דינמיקה קבוצתית?

מרבית התחומים בהם ממיינים עובדים דורשת יכולות בין אישיות.
בין אם אתם מתמיינים לעבודה בבנק, בקופת חולים, במפעל, במוקד שירות או למגוון תפקידים אחרים, התפקיד שלכם דורש מגוון יכולות בין-אישיות.
יכולות אלו נבדקות, בין היתר, במסגרת הדינמיקה הקבוצתית – כלי מיון במרכז הערכה.

מהי דינמיקה קבוצתית?:

  • מדובר במסגרת משותפת לכם ולעוד 4-9 נבחנים נוספים.
  • את הדינמיקה ינחה לרוב פסיכולוג תעסוקתי ויצפו בה 1-3 מאבחנות נוספות.
  • בפרק זמן מוגבל (לרוב בין שעה לשעה וחצי) תקבלו משימות שונות ותתבקשו לבצע אותן תוך שיתוף פעולה, הבעת עמדה, מציאת פתרונות, שכנוע, הקשבה ועוד.
  • את המשימות השונות תתבקשו לבצע כקבוצה וכיחידים, ולכל משימה מאפיינים ומטרה מעט שונה – בהתאם למאפיינים והכישורים הנדרשים לתפקיד.
  • מטרת הדינמיקה היא לתת לכל מועמד/ת ציון בטווח (1-9) למספר כישורים ויכולות חשובות: תרבות דיון, יכולת הובלה ומנהיגות, תקשורת בין אישית, אחריות, התמדה במשימה וכבוד הדדי.

דף תצפית של בוחן יכול להראות כך:

תכונה משימה 1 משימה 2 משימה 3 משימה 4 ממוצע
ביטחון עצמי (1-9) 4 7 3 6 5
תקשורת ויחס (1-9) 6 6 4 6 5.5
רעיונות (1-9) 3 3 5 7 4.5
מנהיגות (1-9) 4 3 3 2 3
כושר ביטוי (1-9) 6 6 5 8 6.25

לדוגמה: מועמד אשר מפגין כושר ביטוי ברמה גבוהה מן הממוצע.
בעל תקשורת ויחסי אנוש בטווח הגבוה של הממוצע (5.5), ביטחון עצמי ממוצע (5), יכולות חשיבה ורעיונות בטווח הנמוך של הממוצע וכושר מנהיגות נמוך משמעותית מהממוצע.

אתגרים בדינמיקה קבוצתית:

  • מציאת האיזון בין השתתפות לבין מתן מקום לאחרים.
  • התמודדות עם משתתפים דומיננטיים.
  • השגת שליטה טובה יותר על המצב – על מה אני נבחן?
  • שכנוע אחרים – כיצד לעשות את זה נכון?
  • התמודדות עם שאלות של הבוחן.
  • הפגנת מנהיגות והובלה.

פעמים רבות, מועמדים מתקשים להרגיש בנוח ולהביא את עצמם לידי ביטוי מלא במהלך הדינמיקה, ועקב כך חשים פספוס רב ואף חוסר ביטחון גם לאחר יום המיון.
אנו במכון הדס-גליל, נדאג להכין אתכם בצורה הטובה ביותר על מנת שתקבלו את כל הכלים להתמודדות בדינמיקה הקבוצתית, ותבואו בטוחים ומוכנים להציג את עצמכם בצורה הטובה ביותר.

שירותי ההכנה במכון הדס-גליל לדינמיקה קבוצתית:

משך הפעילות: כשעתיים

  • סימולציה מלאה של דינמיקה קבוצתית באופן פרונטלי או מקוון, בהתאם למבחן ולאילוצים שלכם.
    אנו במכון דואגים ככל הניתן לבצע סימולציה קבוצתית יחד עם נבחנים נוספים, על מנת שתוכלו לקבל את ההכנה הטובה ביותר.
  • ביצוע משימות אישיות המותאמות לתפקיד אליו אתם מועמדים במהלך הסימולציה.
  • קבלת משוב מקיף ואישי מול פסיכולוג, תוך מענה על שאלות ומתן דגשים.
  • התרשמות ממשוב אותו מקבלים משתתפים אחרים – תורם מאוד לתהליך הלמידה שלכם.
  • ניתן לקבל הדרכה תיאורטית על הדינמיקה הקבוצתית (למשל מתוך רצון לשמירה על דיסקרטיות).

משימות לדוגמה בדינמיקה קבוצתית:

הצגה עצמית

כל אחד מן המשתתפים מציג את עצמו ועונה לשאלה זהה.

משימות דירוג – כל משתתף מדרג רשימה לפי שיקול דעתו. המשתתפים נדרשים לדון ולהגיע להסכמה על דירוג משותף.

דוגמה  – אתם טסים במטוס קל. קברניט המטוס מודיע כי ישנה תקלה באחד המנועים, המטוס מאבד גובה ובדרך להתרסק. ניתן למנוע את ההתרסקות על ידי הפחתת משקל מהמטוס.
לאחר שהושלכו החוצה כל החפצים, מתברר כי עדיין יש משקל עודף. במטוס יש 2 מצנחים, ו-10 נוסעים. עליכם לבחור מתוכם 6 שנשארים במטוס ו4 שנוטשים.

עליכם להחליט מי יהיו 2 הנוסעים שיינטשו את המטוס עם מצנח ומי יהיו ה-2 שינטשו בלי….

משחק תפקידים – מדובר בשיחה בין 2 משתתפים לפי תוכן שניתן בכרטיסיות.

דוגמהמנהל מחלקה

“את/ה מנהלת מחלקת ייצור במפעל גדול בצפון. החודש עליכם לעמוד ביעדים קשיחים מאוד לטובת לקוח. אחד העובדים שלך, בעל ותק רב, מרבה להעיר לאחרים על עבודתם.
העובדים מתלוננים כי העובד מפריע למהלך עבודתם ופוגע בתפוקה. לאחר מספר פניות של עובדים החלטת לערוך עמו שיחה בנושא. אתה קורא לו הבוקר להגיע ולשוחח איתך”

שיווק מוצר – על המשתתפים למצוא מוצר ודרך אסטרטגית לשיווק תוך התחשבות במטרות ומגבלות מעשיות.

המידע מעניין? שתפו עם חברים
דילוג לתוכן